IronCAD wspiera zespół E-Moto AGH podczas Smart Moto Challenge 2017

Z przyjemnością informujemy, że wspierany przez IronCAD Polska zespół E-Moto AGH zajął 4 miejsce w zawodach  Smart Moto Challenge 2017. Tegoroczna edycja wyścigów odbyła się w dniach 6-9  lipca 2017  r.  na torach Circuit de Catalunya w Barcelonie.

Zawodnicy AGH otrzymali również wyróżnienia w kategoriach:

• Konkurencje statyczne (biznesplan i dokumentacja techniczna);

• Najlepiej prezentujący się nowy zespół;

• Układ hamulcowy oraz rozwiązania mechaniczne.

Zespół E-Moto AGH przystąpił do rywalizacji na specjalnym motocyklu enduro własnego autorstwa. Pojazd zasilany był wyłącznie energię elektryczną.

Smart Moto Challenge 2017

W tym roku do rywalizacji przystąpiły motory terenowe. W poprzednich edycjach rywalizowały: rowery elektryczne, skutery oraz motocykle do jazdy po mieście. Głównym celem Smart Moto Challenge jest zwrócenie uwagi na rozwój elektromobilności.

Zadaniem zespołów studenckich rywalizujących w tegorocznej edycji Smart Moto Challenge było skonstruowanie elektrycznego motocykla, który wystartuje zarówno w konkurencjach statycznych, jak i dynamicznych.

W ramach konkurencji statycznych ocenie podlegały wizualne aspekty pojazdu, wykorzystane technologie, biznesplan oraz dokumentacja techniczna konstrukcji.

Z kolei w konkurencjach dynamicznych kryterium oceny stanowiły parametry motocykla, takie jak przyspieszenie czy zwrotność podczas przejazdu slalomem.

Zwieńczeniem zawodów był przejazd na motocyklach po specjalnie przygotowanym torze, co stanowiło część konkurencji dynamicznych. Za każdą ocenioną kategorię przyznawane były punkty –maksymalnie 1000, po 500 dla obu grup konkurencji.

W tym roku do rywalizacji przystąpiły motory terenowe. W poprzednich edycjach rywalizowały: rowery elektryczne, skutery oraz motocykle do jazdy po mieście. Głównym celem Smart Moto Challenge jest zwrócenie uwagi na rozwój elektromobilności.

Elektryczny motocykl enduro autorstwa E-Moto AGH


Motocykl elektryczny zespołu E-Moto AGH posiada specjalne baterie o pojemności 2.6 kWh oraz silnik o mocy 8 kW (umieszczony w tylnym kole), które umożliwiają uzyskanie prędkości do 120 km/h.

Zmagazynowana w bateriach energia pozwala na przejazd do około 100 km po drodze utwardzonej, co przekłada się na ok. godzinę użytkowania motocykla. Konstrukcja maszyny umożliwia również odzysk energii podczas hamowania.

Wbudowany komputer pokładowy umożliwia kontrolę parametrów jazdy oraz stanu baterii, której wymiana dzięki specjalnie przygotowanemu pakietowi jest łatwa i szybka. Pojazd studentów AGH na tle konkurencyjnych maszyn wyróżnia się również wykorzystaniem kompozytów na owiewki motocykla.

O zespole E-Moto AGH

Zespół E-Moto AGH złożony jest z kilkudziesięciu studentów Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. W skład  zespołu wchodzą członkowie  4 kół naukowych,  z których każde było odpowiedzialne za inny obszar projektu.

• SKN Mechnicy – koordynacja przedsięwzięcia oraz opracowanie konstrukcji, napędu i części mechanicznej pojazdu;

• SKN Hydrogenium – układ zasilania i baterie;

• SKN Telephoners – komunikacja bezprzewodowa;

• SKN SiBUD – marketing.

W trakcie zawodów Smart Moto Challenge 2017 zespół E-Moto AGH reprezentowali: Maciej Padamczyk, Szymon Kurpiel, Maciej Majewski, Jacek Krupa, Mateusz Bochyński, Tomasz Muszyński, Albert Rembisz, Sylwester Bednarczyk oraz Kacper Cichy. Opiekunem projektu był  dr inż. Krzysztof Zagórski z Wydziału Inżynierii Mechanicznej i Robotyki, opiekun SKN Mechaników.

Zachęcamy do odwiedzenia strony zespołu E-Moto AGH na Facebooku: https://www.facebook.com/emoto.agh/

Zobacz inne wpisy

Inne interesujace produkty

facebook youtube mail
Pobierz