10 listopada, 2020

TECHNIKA PROJEKTOWANIA 3D: IRONCAD VS SOLIDWORKS – METODA PRZENIEŚĆ I UPUŚĆ BEZ SZKICOWANIA!

Zachęcamy do przeczytania kolejnego wpisu na temat technik modelowania 3D. Dzisiejszy temat to:  IRONCAD vs SOLIDWORKS: Metoda Przenieść i Upuść bez szkicowania.

Kiedy przedstawiam bardzo prosty i intuicyjny sposób projektowania IronCAD często mam trudność, aby przekonać innych użytkowników pokrewnych programów, do zrozumienia projektowania metodą Przeciągnij- Upuść.

Widziałem kilka przykładów użycia innych programów 3d i postanowiłem porównać je z IronCAD, żeby pokazać różnicę pomiędzy tradycyjną techniką projektowania a metodą przeciągnij i upuść.

Odkryłem, że użytkownicy Fusion 360, Solidworks i Creo marnują ogromne ilości czasu ze względu na  nadmiernie skomplikowane procedury szkicowania. Było to tak mocno rozczarowujące, że postanowiłem modelować części lub zespoły, pokazując moje techniki modelowania oraz znakomity system projektowania IronCAD. Wiele z tych technik modelowania można łatwo wdrożyć nawet w ramach istniejącego systemu. Nazywam to uproszczonym szkicowaniem i modelowaniem opartym na funkcjach.

Przykładowy rysunek

Najlepszym sposobem na naukę w CAD 3D jest tworzenie modeli 3D na podstawie rysunków. W projektowaniu niezbędna jest elastyczność. IRONCAD umożliwia projektowanie w jednej scenie, co ułatwia dodatkowo pracę. Jednak modelowanie to tylko jeden z aspektów wydajnego systemu CAD 3D. Technika modelowania jest ściśle powiązana z poziomem wydajności. Projektanci, którzy są szkoleni tylko w świecie szkiców i ograniczeń z tego wynikających nie korzystają z wolności projektowania opartego na cechach, które wyróżniają IronCAD. Jeśli projektanci pracują w narzuconych przez program bardzo nieproduktywnych i czasochłonnych warunkach, nadszedł czas, aby przejrzeć standardowe procesy projektowe. Przedstawię Wam jak wygląda praca w IRONCAD. Moje domyślne ustawienie to cale, więc ustawimy jednostki na mm.

Przeciągam i upuszczam blok na scenę, a następnie dopasowuję go, klikając jeden z uchwytów.

Przeciągam i upuszczam kolejny blok, lokalizuję go i dopasowuję.

Następnie dodaję jeszcze jeden blok i dopasowuję rozmiar.

Dokładam kolejny element.

Klikam w dolny uchwyt bloku i przytrzymując klawisz Shift, wskazuję dowolną krawędź części.

Mam rozmiar bloku tylko dla jasności następnego procesu. Wyłączyłem przeglądarkę katalogów. Zazwyczaj jest ustawiona na automatyczne ukrywanie. Jestem pewien, że ten rodzaj modelowania jest dla wielu z was zupełną nowością w świecie szkicowania. Uwaga: Triball jest najbardziej zaawansowanym manipulatorem funkcji, części i złożeń. W IronCAD działa od czasów Trispectives w 1995 roku. Większość systemów ma bardzo uproszczoną kopię Triball. Teraz wiesz, kto był pomysłodawcą.

Za pomocą Triballa blokujemy oś poziomą i obracamy blok o 45 stopni.

Teraz zobaczysz, dlaczego nie zmieniłem rozmiaru ostatniego bloku. Kolejno przy wykorzystaniu uchwytów wewnętrznych wskazuję na górny prawy róg, aby obrócić blok do właściwej orientacji.

Następnie wyciągam go, aby w pełni usunąć materiał w części.

W końcowym etapie zmieniam rozmiar ostatniego bloku na 12 mm.

Jest to jeden z najwyraźniejszych przykładów tego, jak przeciąganie i upuszczanie edytowalnych kształtów IronCAD z katalogu i korzystanie z Triball może zwiększyć wydajność projektowania. W tym przypadku dziesięciokrotnie. Zwykle szacuję pięciokrotne zwiększenie produktywności w projektowaniu koncepcyjnym i dziesięciokrotne w zmianach i uważam, że jestem konserwatywny. IronCAD może edytować projekty z innych systemów CAD 3D i składać je szybciej, niż można to zrobić w natywnym systemie.

Źródło: http://www.tecnetinc.com/IronCAD%20vs%20Solidworks%20Lesson%202.html

Polecamy również
©  2024 ironcad.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone