10 lutego, 2018

IRONCAD vs Fusion 360 Lekcja 1 Metodyka modelowania 3D

 

Kiedy wdrożyłem IRONCAD, który wyróżnia się unikalną metodyką projektowania... upłynęło wiele czasu, aby przekonać innych użytkowników pokrewnych programów typu Pro/e, SolidWorks do techniki projektowania przeciągnij i upuść.

Zaczęło się od tego, że zobaczyłem na LinkedIn filmik "wyzwanie" i pomyślałem, że spróbuję swoich sił w IRONCAD. Swój model wykonałem przed obejrzeniem filmiku, dlatego mój sposób był nieco inny. Dzięki temu dowiesz się jakie są różnice w IRONCAD w porównaniu do konwencjonalnego modelera Pro/E oraz do niekonwencjonalnego Fusion 360.

Fusion 360 Wyzwanie miesiąca: marzec 2017

Problem Fusion 360 podobnie jak w przypadku wszystkich produktów AutoDesk, polega na tym że możesz go używać tylko w opcji subskrypcji czasowej. To nie jest idealna opcja dostępu do systemu CAD. Ten model sprawia, że jesteś uzależniony od Autodesk w każdej chwili i przede wszystkim przez długi czas. Załóżmy, że jesteś właścicielem firmy, w której gromadzisz wiele informacji technicznych(inżynierskich). Jeśli sprzedasz swoją firmę lub produkt, musisz wykupić abonament. W przypadku systemu wieczystego możesz przekazać licencje lub inni mogą kupić ją od Ciebie w przypadku, kiedy nie będzie potrzebna.

You are Not Stuck with Autodesk

Sugeruję, aby każdy kto używa Fusion 360 przeniósł się do wieczystego systemu tak szybko jak tylko to możliwe, zanim stworzysz wiele informacji technicznych(inżynierskich) inwestując w ten system. Sprzedajemy i wspieramy IRONCAD (najlepszy system do projektowania koncepcyjnego) oferujący bardzo rozsądne warunki cenowe w porównaniu do funkcjonalności. IRONCAD odczytuje wszystkie natywne formy formatów Autodesk.

IRONCAD vs Fusion 360

Zrobiłem film, ale przepraszam nie jestem w tym dobry… więc pokażę Ci krok po kroku. Będę próbował i wspierał się pomocą techniczną IRONCAD. Oni są bardzo dobrzy w tym co robią.

Tutaj jest IRONCAD. Ustawiamy jednostki na milimetry.

Pierwszą rzeczą, którą zrobimy jest przeciągnięcie bloku ze standardowego katalogu kształtów. Zauważ, że blok posiada uchwyty oraz gotowe wymiary gabarytowe. W programie istnieje wiele standardowych katalogów. Możesz tworzyć też własne katalogi. Ustawiamy rozmiar bloku 100x60x50.

Katalog może być automatycznie wyświetlany lub ukrywany. Ukrywanie katalogu zwiększa obszar roboczy. Mamy teraz gotowy blok do dalszej modyfikacji.

Utworzę wycięcie z przodu za pomocą kreatora wyciągnięcia prostego, wybieram górną powierzchnię bloku od której będę chciał usunąć materiał.

Jak widzisz kreator wyciągnięcia prostego tworzy płaszczyznę na odpowiedniej powierzchni, którą zaraz będziemy wytłaczać. Jest to nic innego jak rzutowanie dwóch krawędzi o określonej długości następnie tworzymy linię po przekątnej. Zauważ, że rzutowane elementy szkicu mają już gotowe wymiary do edycji więc nie ma potrzeby dodawania wymiaru ani dodatkowych wiązań.

Wybieramy warunki końcowe i wyciągamy na odpowiednią głębokość.

Teraz za pomocą triball wykonamy funkcję odbicia lustrzanego. Po naciśnięciu spacji możemy przenieść triball w dowolne miejsce. Oczywiście przenosimy go do punktu w którym musimy wykonać odbicie lustrzane. Wybieram jeden z mniejszych wewnętrznych uchwytów, który określa kierunek odbicia lustrzanego. Za pomocą triball możemy przesuwać, kopiować, klonować funkcje. Automatyczne klonowanie wyświetli wszystkie zmiany, które teraz wprowadziliśmy.

Teraz pokażę różnicę do Fusion 360. Wykonam ponownie drugie cięcie od frontu za pomocą kreatora. Rzutuje krawędzie, dodaje przekątną linię a następnie edytuje, przycinam lub wydłużam dwie pozostałe linie w zależności od rzutowania.

Zatwierdzam polecenie.

Jestem przekonany, że Fusion 360 mógł wykonać ten przykład za pomocą tej samej funkcji. Nie jestem pewien, dlaczego podzielił bryły, może po prostu chciał pokazać polecenie. Za pomocą kreatora wyciągnięcia prostego tworzę inną płaszczyznę wykorzystując triball. Korzystając z Triball umieszczam ją na środku pochylonej ściany, a następnie blokuję oś przez którą chce obrócić płaszczyznę, a następnie za pomocą wewnętrznego uchwytu wskazuje lewy dolny róg części uzyskuję właściwą orientację.

Wyłączam triball za pomocą klawisza ESC i kontynuuje tworzenie prostokąta. Rozmiar nie jest ważny. Istotne jest aby obejmował ściany które chcemy wyciąć.

Teraz pokażę Ci alternatywną metodę tworzenia tej funkcji za pomocą H bloku. Przeciągam h blok z katalogu na pochyloną ścianę. Pobiera rozmiar wskazując górną powierzchnię i dopasowuję do punktu środkowego. Przeciągając za uchwyt i przytrzymując klawisz SHIFT mogę automatycznie dociągać wymiar do istniejącej funkcji. Następnie przenoszę triball do środka o obracam blok usuwający materiał. Dzięki unikanej swobody działania w IRONCAD bardzo rzadko dzielimy bryły.

Ponownie przy pomocy triball blokują oś obrotu i wybieram wewnętrzny uchwyt, którym wskazuje w tym przypadku lewy dolny narożnik. Możesz teraz zobaczyć, że uzyskaliśmy ten sam wynik. Wystarczy przeciągnąć za uchwyt HBloku, aby zmienić wymiar bazując na dowolnej płaszczyźnie i którą należy przyciąć.

Kończymy polecenie i mamy usunięty materiał.

Musimy odbici lustrzanie nową funkcję. Wybieram funkcję i włączam triball. Zmieniam położenie triball uprzednio odblokowując go po nadciśnieniu spacji i przenosząc za centralny uchwyt,

Następnie wybieram wewnętrzny uchwyt, który posłuży do odbicia lustrzanego mojej funkcji.

Uzyskana funkcja.

Ponownie używam kreator wyciągnięcia prostego i wykonuję usuwanie materiału na tylnej powierzchni. Wystarczy rzutować dwie krawędzie, edytować długość i dodać przekątną linię.

Kończę polecenie i ustawiam głębokość, a następnie przy pomoc triball uzyskuje odbicie lustrzane.

Część została stworzona. Jak długo? Nie więcej jak 5 minut. Nigdy nie przechodzę do pracy na szkicach. Po prostu tworzę płaszczyzny w przestrzeni 3D. Rzutuje krawędzie i edytuje długości linii. Z efektywnym wykorzystaniem nieocenionego triballa

Podsumujmy. Bardzo ważne jest wybranie odpowiedniej metody. Przede wszystkim sprawdź w jaki sposób Ty i Twoi inżynierowie tworzą części. Usprawnij szkicowanie, modelowanie oparte na gotowych funkcjach jest łatwe szybkie do nauki i wdrożenia. Zwiększ wydajność i szybkość pracy 10x. IRONCAD z unikalną funkcjonalnością, zintegrowaną historią/edycją bezpośrednią może zwiększyć twoją produktywność o kolejne 5x lub więcej wraz z poprawkami. Pamiętaj, czas to pieniądz.

Źródło: http://www.tecnetinc.com/

Polecamy również
©  2024 ironcad.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone