Błędy eksportu

Awatar użytkownika
NAW
Posty: 21
Rejestracja: 06 wrz 2016, 15:01
Kontakt:

Błędy eksportu

Postautor: NAW » 06 lis 2018, 16:03

Przytaczam pytanie od naszego grafika:

"Eksportowanie obiektów do formatow polygonowych, opartych o siatkę punktow i połączeń miedzy nimi, działa nieprawidłowo (dotyczy to wszystkich formatów które są dla nas użyteczne - obj / wrl / stl). Eksportowane siatki mają strukturę, wymagającą ręcznej naprawy, aby dało się je użyć do graficznych wizualizacji. Na przykład posiadają podwójnie poprowadzone łączenia między vertexami, lub strukturę uniemożliwiającą przeprowadzenie poprawnego shadowanie obiektu w programach graficznych, lub też mają tak poprowadzone linie łączące, że się nachodzą, różne tego typu problemy wymagające często mniej lub bardziej złożonej ingerencji w obiekt by doprowadzić go do użytecznego stanu. W załączniku film np. fragmentu geometrii gdzie eksporter poprowadził dwie praktycznie nachodzące się na siebie linie, co podczas obróbki w programie graficznym uniemożliwia poprawną wizualizacje i zmusza do ręcznych korekt siatki wyeksportowanego obiektu (w tym przykładzie jest to usunięcie podwójnej linii co naprawia problem). Pytanie czy istnieje jakaś możliwość eksportowania obiektów w taki sposób, aby siatka nie miała takich problemów i nie zmuszała grafików do poświęcania dodatkowego czasu na każdorazową naprawę siatki, na potrzeby wizualizacji graficznych? Jest to dosyć uciążliwe szczególnie przy złożonych obiektach gdzie takich błędów niejednokrotnie jest kilkadziesiąt jak nie kilkaset do korekty co znacząco wydłuża czas pracy nad wizualizacjami wyeksportowanych obiektów."

Tutaj film z wyjaśnieniem
Załączniki
przed-korekcja-siatki.JPG
przed-korekcja-siatki.JPG (29.74 KiB) Przejrzano 187 razy
po-korekcji.JPG
po-korekcji.JPG (31.11 KiB) Przejrzano 187 razy

Awatar użytkownika
admin
Administrator
Posty: 1288
Rejestracja: 18 lis 2013, 14:52
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Błędy eksportu

Postautor: admin » 10 lis 2018, 18:00

Jak mam to przetestować? Wyeksportowałem do blendera jako obj stl 3ds i nie mam tej krawędzi. Może użyjmy tych samych plików?
Jakie opcje wybrać w blenderze żeby widzieć tą dodatkową krawędź na widoku renderowanym?
Załączniki
blender.png
blender.png (214.88 KiB) Przejrzano 171 razy

Awatar użytkownika
NAW
Posty: 21
Rejestracja: 06 wrz 2016, 15:01
Kontakt:

Re: Błędy eksportu

Postautor: NAW » 13 lis 2018, 11:29

Odtworzyliśmy prezentowany przez Pana przykład, by pokazać nawet na tak prostej geometrii jak sześcian z jednym otworem, gdzie jest problem z eksportem. W bardziej złożonych obiektach, problemy te się mocno nakładają i każdorazowo wymagają ingerencji. Byłoby super gdyby była możliwość eksportowania geometrii bez niepotrzebnych nadmiarowych komplikacji. Oczywiście w tak prostej geometrii można zastosować po imporcie limited dissolve itp. i to załatwia problem, ale nie zawsze się to sprawdza, szczególnie przy wielokrotnych złożeniach i tam gdzie później trzeba ogarnąć ładnie UV Mapy. Czy istnieje możliwość eksportowania geometrii ładnie zoptymalizowanej (np takiej jak na filmie po korekcji) by można było pracować nad jej upiększaniem i przygotowaniem do renderu bez tracenia czasu na korekty? Dzięki za odpowiedź.

Tutaj filmik z bardziej szczegółowym wyjaśnieniem problemu.
Załączniki
Przykłady.zip
Przykładowe eksporty
(30.76 KiB) Pobrany 13 razy


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość